§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady, zakres oraz warunki korzystania z usług szkoły „KIKOedu”.
- Pojęcia zapisane w niniejszym regulaminie przybierają następujące definicje:
- Regulamin – niniejszy regulamin,
- Szkoła – placówka edukacyjna prowadzona pod firmą KIKO Aleksandra Dudek, NIP: 7542268659, REGON: 365758079,
- Kurs – kurs znajdujący się w ofercie edukacyjnej Szkoły,
- Uczestnik – osoba korzystająca z usług szkoły i biorąca udział w Kursie,
- Kandydat – osoba ubiegająca się o udział w Kursie,
- Zajęcia – spotkania prowadzone przez Tutora w ramach Kursu,
- Tutor – osoba prowadząca zajęcia edukacyjne,
- Opłata – cena oferowanych usług, należna za ich wykonanie,
- Strona internetowa – portal prowadzony przez Szkołę, znajdujący się pod adresem: kikoedu.pl, względnie fanpage na portalu społecznościowym Facebook.
- Siedziba szkoły znajduje się w Opolu.
- Zgłoszenie chęci wzięcia udziału w Kursie jest jednoznaczne z akceptacją treści Regulaminu i zobowiązaniem się do przestrzegania jego treści. Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność z tytułu nieprzestrzegania postanowień Regulaminu ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni.
§ 2 Kursy
- Szkoła oferuje Kursy grupowe i indywidualne. 2. W ramach Kursów grupowych Szkoła oferuje:
- Kursy dla uczniów 8 klas szkół podstawowych,
- Kursy dla uczniów szkół średnich, w szczególności osób podchodzących do egzaminu maturalnego,
- Kursy dla dzieci do 12 roku życia.
- Kursy zróżnicowane są pod względem realizowanego programu nauczania oraz stopnia trudności.
- Przydziału Uczestnika do grupy o odpowiednim stopniu trudności dokonuje Tutor Szkoły, przeprowadzając weryfikację wiedzy i umiejętności za pomocą testu diagnozującego.
- W trakcie trwania Kursu przeprowadza się co najmniej dwa testy kompetencji w celu ustalenia stopnia rozwoju i postępów w nauce Uczestnika Kursu.
- Kursy dla uczniów 8 klas szkoły podstawowej oraz osób przystępujących do egzaminu maturalnego kończą się egzaminem sprawdzającym umiejętności.
- Wyboru Tutorów prowadzących Kursy dokonuje Szkoła.
- Kursy rozpoczynają się w terminach udostępnionych zainteresowanym na Stronie internetowej oraz w siedzibie Szkoły.
- Kursy odbywają się stacjonarnie lub online.
- Kursy stacjonarne odbywają się w sali dydaktycznej wskazanej przez Szkołę.
- Szkoła określa limity miejsc dla Uczestników w ramach prowadzonych Kursów.
- Uczestnicy będący osobami niepełnoletnimi zobowiązani są do przedstawienia podczas rejestracji do Kursu pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych na udział w Kursie pod rygorem nieważności.
- Udział w Kursie może wziąć jedynie osoba, która:
- zapoznała się z Regulaminem i zobowiązała się do przestrzegania jego postanowień,
- uregulowała wszystkie zaległe płatności za usługi świadczone przez Szkołę, 3) brała systematyczny udział w dotychczasowych zajęciach.
- Szkoła może zażądać okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość w celu identyfikacji Uczestnika.
§ 3 Zapisy na kursy
- Szkoła prowadzi całoroczne zapisy na Kursy.
- Zapis na Kurs następuje poprzez:
1) rejestrację w siedzibie Szkoły,
2) kontakt telefoniczny lub mailowy,
- Do przeprowadzenia zapisów niezbędne jest pozyskanie danych kontaktowych w postaci adresu zamieszkania, adresu e-mail i numeru telefonu.
- Osoba dokonująca zapisu jest zobowiązana do udostępnienia danych kontaktowych w celu prawidłowej realizacji usługi.
- W wypadku braku danych kontaktowych usługa może nie zostać wykonana.
- Zapis dokonany przez Uczestnika zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie stanowi jedynie rezerwację miejsca w ramach Kursu.
- W celu potwierdzenia udziału Uczestnik zobowiązany jest to wniesienia Opłaty, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Kryteriami przyjęcia Kandydata na Kurs są: 1) kolejność w jakiej Kandydaci dokonali zapisów, 2) kolejność dokonania Opłaty.
- Jeśli opłata nie została wniesiona w wyznaczonym przez Szkołę terminie, Kandydat zostaje wykreślony z listy uczestników Kursu.
- Kontynuowanie kształcenia w kolejnym etapie wymaga ponownego zapisu w terminie wyznaczonym przez Szkołę i podanym do wiadomości Kandydata.
- W przypadku wolnych miejsc, Szkoła udostępnia możliwość zapisów w trakcie trwania Kursu.
- Kandydat, chcący dołączyć do trwającego już kursu dokonuje Opłaty ustalonej proporcjonalnie do liczby zajęć, które pozostały do zakończenia Kursu.
- Jeśli liczba Kandydatów zapisanych na Kurs grupowy nie przekracza 4 osób, Szkoła może zdecydować o anulowaniu Kursu.
- W przypadku anulowania Kursu Szkoła dokona zwrotu środków wpłaconych na poczet usługi edukacyjnej na numer konta nadawcy przelewu.
§ 4 Płatności, rabaty i promocje
- Wysokość Opłaty i rodzaj płatności zależą od rodzaju Kursu wybranego przez Kandydata.
- Płatności rozliczane są domyślnie w okresie miesięcznym.
- Aktualny cennik Kursów znajduje się na Stronie internetowej i w siedzibie Szkoły.
- Wszystkie podane ceny są cenami brutto.
- Uczestnik może wnieść Opłatę przelewem na rachunek Szkoły.
- Uczestnik ma prawo do rabatu z tytułu terminowej płatności dokonanej z góry, jednorazowo za cały Kurs.
- Płatności miesięcznych dokonuje się z góry do 10. dnia danego miesiąca.
- W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności w uzgodnieniu ze Szkołą.
- Indywidualne terminy płatności ustalane są w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Szkoła oferuje rabaty i tworzy promocyjne ceny Kursów o czym informuje na Stronie internetowej.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania oferowanego rabatu lub promocji w każdym czasie.
- Rabaty i promocje nie łączą się ze sobą.
- W celu skorzystania z rabatu lub promocji, w przypadku wnoszenia Opłaty za Kurs w siedzibie Szkoły, Kandydat powinien poinformować Tutora o przysługującym mu rabacie lub chęci skorzystania z promocji przed uiszczeniem Opłaty.
- Po uiszczeniu Opłaty nie ma możliwości skorzystania z rabatu lub promocji.
§ 5 Nieobecności na Zajęciach. Zastępstwa i odwoływanie Zajęć
- Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do zgłoszenia nieobecności na zajęciach.
- Prawo zgłoszenia nieobecności z możliwością odrobienia we wskazanym przez Szkołę terminie przysługuje wyłącznie Uczestnikowi zajęć indywidualnych, co najwyżej 4 razy w ciągu trwania umowy z wyłączeniem sytuacji losowej.
- Uczestnik może skorzystać z prawa do zwrotu tylko raz, po uprzednim dokonaniu zgłoszenia swojej nieobecności na 48 godzin przed Zajęciami.
- Z prawa, o którym mowa w § 5 ust. 4 na wypadek choroby, po okazaniu zaświadczenia lekarskiego korzystać można nieograniczoną ilość razy.
- Zwrot płatności jest możliwy jedynie w przypadku nieobecności spowodowanej chorobą, potwierdzonego zaświadczeniem lekarskim.
- Zwrot, o którym mowa w § 5 ust. 6 następuje w sytuacji braku możliwości zapewnienia Uczestnikowi dodatkowego terminu do obrobienia zajęć.
- Uczestnicy zajęć indywidualnych, chcący skorzystać z prawa odrobienia zajęć, o których mowa w § 5 ust. 2 Regulaminu są zobowiązani do zgłoszenia swojej nieobecności co najmniej 48h przez planowanym terminem zajęć przy użyciu formularza zgłoszenia dostępnego na stronie internetowej Szkoły, drogą mailową na adres mailowy Szkoły. W sytuacjach nagłych nieobecność można zgłosić w wiadomości WhatsApp na numer telefonu Szkoły.
- Zajęcia grupowe nie podlegają odrabianiu.
- W razie braku możliwości prowadzenia zajęć przez przypisanego do nich Tutora, Szkoła ma prawo wyznaczyć zastępstwo lub oddelegować do prowadzenia zajęć innego Tutora.
- W wypadku choroby lub braku możliwości pojawienia się na zajęciach istnieje możliwość zdalnego udziału.
- W przypadku niezgłoszonej wcześniej nieobecności Uczestnika niepełnoletniego przez dłużej niż dwa Zajęcia z rzędu, Szkoła zobowiązuje się poinformować o tym fakcie rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 6 Rezygnacja z Kursu
- Uczestnik może skorzystać z udziału w Kursie, w szczególności z uwagi na zdarzenia losowe.
- Uczestnik jest zobowiązany do zgłoszenia chęci rezygnacji z Kursu z miesięcznym wyprzedzeniem.
- Zgłoszenie musi zostać złożone w siedzibie Szkoły w formie pisemnej.
- W razie zgłoszenia chęci rezygnacji z Kursu Uczestnik, który dokonał Opłaty za cały rok z góry, otrzyma zwrot wniesionej Opłaty w kwocie proporcjonalnej do ilości Zajęć pozostałych do zakończenia Kursu.
- Jeśli Uczestnik wybrał miesięczną formę rozliczenia, Szkole przysługuje prawo żądania od Uczestnika dopłaty na poczet kosztów poniesionych przez Szkołę w związku z udziałem Uczestnika w Kursie.
- Wysokość dopłaty, o której mowa w § 6 ust. 3 nie może przekroczyć połowy różnicy pomiędzy ceną Kursu a dokonanymi do dnia zgłoszenia chęci rezygnacji Opłatami.
- Uczestnik może dokonać przeniesienia prawa udziału w Kursie oraz związanych z tym obowiązków na rzecz dowolnie wybranej osoby.
- Uczestnik zobowiązany jest poinformować Szkołę o przeniesieniu prawa, o którym mowa w § 6 ust. 5 mailowo lub pisemnie.
- Umowa przenosząca prawa i obowiązki zawierana jest w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 7 Prawa i obowiązki Uczestnika
- Uczestnik ma prawo do:
- udziału w Kursie,
- uzyskiwania informacji dotyczących jego postępów w nauce,
- rezygnacji z Kursu,
- zgłaszania swoich uwag dotyczących jakości świadczonych usług.
- Uczestnik ma obowiązek:
- brania udziału w okresowych testach kompetencji, sprawdzających wiedzę, 2) brania udziału w quizach, testach i zadaniach z zakresu bieżącego materiału.
- Uczestnik ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone Szkole, w szczególności za zniszczenie mienia.
- Uczestnik ponosi odpowiedzialność za szkody i ich następstwa wyrządzone osobom trzecim na terenie siedziby Szkoły oraz sal, w których prowadzone są Zajęcia.
§ 8 Prawa i obowiązki Szkoły
- Szkoła zapewnia Uczestnikom dostęp do usług edukacyjnych w postaci Kursów prowadzonych w grupach 4-6 osobowych lub indywidualnych.
- W przypadku, gdy w trakcie trwania Kursu grupowego nastąpi zmiana ilości osób w grupie, niestanowiąca winy Szkoły, Szkoła zastrzega sobie prawo do podwyższenia Opłaty za Kurs dla pozostałych Uczestników Kursu.
- Podwyższenie Opłaty, o którym mowa w § 8 ust. 2 nie może być wyższa niż 20% ceny początkowej Kursu.
- Szkoła ma obowiązek poinformować Uczestników o dokładnej liczbie Zajęć oraz zobowiązuje się prowadzić rzetelny wykaz przeprowadzonych Zajęć wraz z listami obecności Uczestników.
- Na życzenie Uczestnika istnieje możliwość wystawienia rachunku dla podmiotów zwolnionych z VAT zgodnie z dokonaną wpłatą.
- W przypadku odwołania Zajęć przez Tutora, Szkoła ma obowiązek zapewnienia zastępstwa lub ustalenia innego terminu Zajęć w porozumieniu z Uczestnikami Kursu.
- W wyjątkowych przypadkach Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania Zajęć w trybie natychmiastowym oraz ich realizacji w innym, ustalonym z Uczestnikami, terminie.
- Szkoła zapewnia Uczestnikom Kursów dodatkowe bezpłatne materiały kursowe oraz testy kompetencji.
- Szkoła ma prawo odmówić Uczestnikowi udziału w Zajęciach lub zawiesić możliwość uczestnictwa w Kursie w przypadku rażącego łamania Regulaminu, w szczególności w sytuacji zalegania z płatnościami.
- Szkoła ustala harmonogram Kursu.
- Zmiana harmonogramu Zajęć następuje po uprzednim ustaleniu tej kwestii z Tutorem i pozostałymi Uczestnikami Kursu.
- Szkoła nie ma obowiązku zmiany harmonogramu Zajęć ze względu na indywidualną prośbę Uczestnika.
- Szkoła jest właścicielem autorskich praw majątkowych wszystkich utworów, w tym zdjęć z Zajęć, tworzonych w ramach jej działalności.
- Szkoła ponosi odpowiedzialność wobec Uczestników na zasadach ogólnych wynikających z obowiązujących przepisów.
- Szkoła nie ponosi odpowiedzialności wobec Uczestników za skutki zdarzeń niezawinionych przez Szkołę.
- Odpowiedzialność za bezpieczeństwa w drodze na Zajęcia i w drodze powrotnej oraz podczas oczekiwania na Zajęcia ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni.
- Szkoła nie ubezpiecza Uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany Tutora w trakcie Kursu z ważnych powodów organizacyjnych.
§ 9 Zasady bezpieczeństwa
- W trakcie Zajęć w sali przebywać mogą jedynie Uczestnicy oraz upoważniony personel Szkoły, w szczególności Tutorzy oraz personel administracyjny.
- Na terenie Szkoły obowiązuje całkowity zakaz jedzenia, palenia oraz spożywania alkoholu oraz innych substancji niedozwolonych lub o podobnym działaniu.
- Spożywanie posiłków dozwolone jest jedynie w czasie i miejscu, w którym odbywają się uroczystości organizowane przez Szkołę.
- Zabronione jest korzystanie z usług Szkoły osobą będącym pod wpływem alkoholu, środków uspokajających lub innych środków odurzających.
- Niedozwolone jest wprowadzanie na teren szkoły: 1) pojazdów jednośladowych, 2) zwierząt.
- Tutor może nie zezwolić na udział w Zajęciach lub wykluczyć z trwających zajęć osoby, które:
- podejrzewa o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
- swoim stanem zdrowia zagrażają zdrowiu innych Uczestników, 3) naruszają Regulamin.
- Podczas korzystania z usług Szkoły Uczestnik zobowiązuje się do zachowania czystości oraz stosowania się do zwyczajowo przyjętych norm zachowania.
- Uczestnik może zostać wykluczony z Zajęć również w przypadku:
- utrudniania lub uniemożliwiania prowadzenia Zajęć,
- ubliżania innym Uczestnikom lub pracownikom Szkoły,
- używania gróźb wobec innych Uczestników lub pracowników Szkoły, 4) używania słów powszechnie uważanych za obraźliwe, 5) uwłaczania godności innej osoby.
- Wszystkie osoby znajdujące się w pomieszczeniach Szkoły zobowiązuje się do stosowania przepisów przeciwpożarowych oraz instrukcji używania poszczególnych pomieszczeń.
§ 10 Reklamacje
- Uczestnikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej.
- Szkoła rozpatrzy reklamację do 30 dni od dnia jej złożenia.
- Szkoła pisemnie poinformuje Uczestnika o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
§ 11 Przetwarzanie danych osobowych
- Zapisanie się do Szkoły jest równoznaczne z udostępnieniem danych osobowych w postaci:
- imienia i nazwiska,
- numeru telefonu, 3) adresu e-mail,
4) adresu zamieszkania.
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Administratorem danych osobowych Uczestników i Kandydatów jest Szkoła.
- Każdemu podmiotowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich zmiany lub usunięcia.
- Każde żądanie powinno zostać zgłoszone na adres e-mail Szkoły lub złożone w formie pisemnej w siedzibie Szkoły.
§ 12 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawy Kodeks cywilny.
- Szkoła ma prawo dokonywać zmian treści Regulaminu.
- O wprowadzonych zmianach Szkoła poinformuje Uczestników drogą mailową lub pisemnie.
- Uczestnicy mają prawo w ciągu 14 dni zrezygnować z Kursu na zasadach znanych z poprzedniego Regulaminu albo przesłać Szkole pisemnie lub mailem oświadczenie o akceptacji treści nowego Regulaminu.
- Niezłożenie rezygnacji z Kursu oraz brak jakiegokolwiek oświadczenia w zakresie akceptacji zmian Regulaminu oznacza jego akceptację.
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest w siedzibie Szkoły oraz na jej stronie internetowej.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2023 roku.