REGULAMIN

§ 1 Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy regulamin określa zasady, zakres oraz warunki korzystania z usług szkoły „KIKOedu”.
  2. Pojęcia zapisane w niniejszym regulaminie przybierają następujące definicje: 
      • Regulamin  niniejszy regulamin,
      • Szkoła – placówka edukacyjna prowadzona pod firmą KIKO Aleksandra Dudek, NIP: 7542268659, REGON: 365758079,
      • Kurs – kurs znajdujący się w ofercie edukacyjnej Szkoły,
      • Uczestnik – osoba korzystająca z usług szkoły i biorąca udział w Kursie,
      • Kandydat – osoba ubiegająca się o udział w Kursie,
      • Zajęcia – spotkania prowadzone przez Tutora w ramach Kursu,
      • Tutor – osoba prowadząca zajęcia edukacyjne,
      • Opłata – cena oferowanych usług, należna za ich wykonanie,
      • Strona internetowa – portal prowadzony przez Szkołę, znajdujący się pod adresem: kikoedu.pl, względnie fanpage na portalu społecznościowym Facebook.
  1. Siedziba szkoły znajduje się w Opolu.
  2. Zgłoszenie chęci wzięcia udziału w Kursie jest jednoznaczne z akceptacją treści Regulaminu i zobowiązaniem się do przestrzegania jego treści. Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność z tytułu nieprzestrzegania postanowień Regulaminu ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni.
§ 2 Kursy

 

  1. Szkoła oferuje Kursy grupowe i indywidualne. 2. W ramach Kursów grupowych Szkoła oferuje:
      • Kursy dla uczniów 8 klas szkół podstawowych,
      • Kursy dla uczniów szkół średnich, w szczególności osób podchodzących do egzaminu maturalnego,
      • Kursy dla dzieci do 12 roku życia.
  1. Kursy zróżnicowane są pod względem realizowanego programu nauczania oraz stopnia trudności.
  2. Przydziału Uczestnika do grupy o odpowiednim stopniu trudności dokonuje Tutor Szkoły, przeprowadzając weryfikację wiedzy i umiejętności za pomocą testu diagnozującego.
  3. W trakcie trwania Kursu przeprowadza się co najmniej dwa testy kompetencji w celu ustalenia stopnia rozwoju i postępów w nauce Uczestnika Kursu.
  4. Kursy dla uczniów 8 klas szkoły podstawowej oraz osób przystępujących do egzaminu maturalnego kończą się egzaminem sprawdzającym umiejętności.
  5. Wyboru Tutorów prowadzących Kursy dokonuje Szkoła.
  6. Kursy rozpoczynają się w terminach udostępnionych zainteresowanym na Stronie internetowej oraz w siedzibie Szkoły.
  7. Kursy odbywają się stacjonarnie lub online.
  8. Kursy stacjonarne odbywają się w sali dydaktycznej wskazanej przez Szkołę.
  9. Szkoła określa limity miejsc dla Uczestników w ramach prowadzonych Kursów.
  10. Uczestnicy będący osobami niepełnoletnimi zobowiązani są do przedstawienia podczas rejestracji do Kursu pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych na udział w Kursie pod rygorem nieważności.
  11. Udział w Kursie może wziąć jedynie osoba, która:
    • zapoznała się z Regulaminem i zobowiązała się do przestrzegania jego postanowień,
    • uregulowała wszystkie zaległe płatności za usługi świadczone przez Szkołę, 3) brała systematyczny udział w dotychczasowych zajęciach.
  12. Szkoła może zażądać okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość w celu identyfikacji Uczestnika.

 

§ 3 Zapisy na kursy

 

  1. Szkoła prowadzi całoroczne zapisy na Kursy.
  2. Zapis na Kurs następuje poprzez:

1) rejestrację w siedzibie Szkoły,
2) kontakt telefoniczny lub mailowy,

  1. Do przeprowadzenia zapisów niezbędne jest pozyskanie danych kontaktowych w postaci adresu zamieszkania, adresu e-mail i numeru telefonu.
  2. Osoba dokonująca zapisu jest zobowiązana do udostępnienia danych kontaktowych w celu prawidłowej realizacji usługi.
  3. W wypadku braku danych kontaktowych usługa może nie zostać wykonana.
  4. Zapis dokonany przez Uczestnika zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie stanowi jedynie rezerwację miejsca w ramach Kursu.
  5. W celu potwierdzenia udziału Uczestnik zobowiązany jest to wniesienia Opłaty, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
  6. Kryteriami przyjęcia Kandydata na Kurs są: 1) kolejność w jakiej Kandydaci dokonali zapisów, 2) kolejność dokonania Opłaty.
  7. Jeśli opłata nie została wniesiona w wyznaczonym przez Szkołę terminie, Kandydat zostaje wykreślony z listy uczestników Kursu.
  8. Kontynuowanie kształcenia w kolejnym etapie wymaga ponownego zapisu w terminie wyznaczonym przez Szkołę i podanym do wiadomości Kandydata.
  9. W przypadku wolnych miejsc, Szkoła udostępnia możliwość zapisów w trakcie trwania Kursu.
  10. Kandydat, chcący dołączyć do trwającego już kursu dokonuje Opłaty ustalonej proporcjonalnie do liczby zajęć, które pozostały do zakończenia Kursu.
  11. Jeśli liczba Kandydatów zapisanych na Kurs grupowy nie przekracza 4 osób, Szkoła może zdecydować o anulowaniu Kursu.
  12. W przypadku anulowania Kursu Szkoła dokona zwrotu środków wpłaconych na poczet usługi edukacyjnej na numer konta nadawcy przelewu.

 

§ 4 Płatności, rabaty i promocje

 

  1. Wysokość Opłaty i rodzaj płatności zależą od rodzaju Kursu wybranego przez Kandydata.
  2. Płatności rozliczane są domyślnie w okresie miesięcznym.
  3. Aktualny cennik Kursów znajduje się na Stronie internetowej i w siedzibie Szkoły.
  4. Wszystkie podane ceny są cenami brutto.
  5. Uczestnik może wnieść Opłatę przelewem na rachunek Szkoły.
  6. Uczestnik ma prawo do rabatu z tytułu terminowej płatności dokonanej z góry, jednorazowo za cały Kurs.
  7. Płatności miesięcznych dokonuje się z góry do 10. dnia danego miesiąca.
  8. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności w uzgodnieniu ze Szkołą.
  9. Indywidualne terminy płatności ustalane są w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  10. Szkoła oferuje rabaty i tworzy promocyjne ceny Kursów o czym informuje na Stronie internetowej.
  11. Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania oferowanego rabatu lub promocji w każdym czasie.
  12. Rabaty i promocje nie łączą się ze sobą.
  13. W celu skorzystania z rabatu lub promocji, w przypadku wnoszenia Opłaty za Kurs w siedzibie Szkoły, Kandydat powinien poinformować Tutora o przysługującym mu rabacie lub chęci skorzystania z promocji przed uiszczeniem Opłaty.
  14. Po uiszczeniu Opłaty nie ma możliwości skorzystania z rabatu lub promocji.

 

§ 5 Nieobecności na Zajęciach. Zastępstwa i odwoływanie Zajęć

 

  1. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do zgłoszenia nieobecności na zajęciach.
  2. Prawo zgłoszenia nieobecności z możliwością odrobienia we wskazanym przez Szkołę terminie przysługuje wyłącznie Uczestnikowi zajęć indywidualnych, co najwyżej 4 razy w ciągu trwania umowy z wyłączeniem sytuacji losowej.
  3. Uczestnik może skorzystać z prawa do zwrotu tylko raz, po uprzednim dokonaniu zgłoszenia swojej nieobecności na 48 godzin przed Zajęciami.
  4. Z prawa, o którym mowa w § 5 ust. 4 na wypadek choroby, po okazaniu zaświadczenia lekarskiego korzystać można nieograniczoną ilość razy.
  5. Zwrot płatności jest możliwy jedynie w przypadku nieobecności spowodowanej chorobą, potwierdzonego zaświadczeniem lekarskim.
  6. Zwrot, o którym mowa w § 5 ust. 6 następuje w sytuacji braku możliwości zapewnienia Uczestnikowi dodatkowego terminu do obrobienia zajęć.
  7. Uczestnicy zajęć indywidualnych, chcący skorzystać z prawa odrobienia zajęć, o których mowa w § 5 ust. 2 Regulaminu są zobowiązani do zgłoszenia swojej nieobecności co najmniej 48h przez planowanym terminem zajęć przy użyciu formularza zgłoszenia dostępnego na stronie internetowej Szkoły, drogą mailową na adres mailowy Szkoły. W sytuacjach nagłych nieobecność można zgłosić w wiadomości WhatsApp na numer telefonu Szkoły.
  8. Zajęcia grupowe nie podlegają odrabianiu.
  9. W razie braku możliwości prowadzenia zajęć przez przypisanego do nich Tutora, Szkoła ma prawo wyznaczyć zastępstwo lub oddelegować do prowadzenia zajęć innego Tutora.
  10. W wypadku choroby lub braku możliwości pojawienia się na zajęciach istnieje możliwość zdalnego udziału.
  11. W przypadku niezgłoszonej wcześniej nieobecności Uczestnika niepełnoletniego przez dłużej niż dwa Zajęcia z rzędu, Szkoła zobowiązuje się poinformować o tym fakcie rodziców lub opiekunów prawnych.

 

§ 6 Rezygnacja z Kursu

 

  1. Uczestnik może skorzystać z udziału w Kursie, w szczególności z uwagi na zdarzenia losowe.
  2. Uczestnik jest zobowiązany do zgłoszenia chęci rezygnacji z Kursu z miesięcznym wyprzedzeniem.
  3. Zgłoszenie musi zostać złożone w siedzibie Szkoły w formie pisemnej.
  4. W razie zgłoszenia chęci rezygnacji z Kursu Uczestnik, który dokonał Opłaty za cały rok z góry, otrzyma zwrot wniesionej Opłaty w kwocie proporcjonalnej do ilości Zajęć pozostałych do zakończenia Kursu.
  5. Jeśli Uczestnik wybrał miesięczną formę rozliczenia, Szkole przysługuje prawo żądania od Uczestnika dopłaty na poczet kosztów poniesionych przez Szkołę w związku z udziałem Uczestnika w Kursie.
  6. Wysokość dopłaty, o której mowa w § 6 ust. 3 nie może przekroczyć połowy różnicy pomiędzy ceną Kursu a dokonanymi do dnia zgłoszenia chęci rezygnacji Opłatami.
  7. Uczestnik może dokonać przeniesienia prawa udziału w Kursie oraz związanych z tym obowiązków na rzecz dowolnie wybranej osoby.
  8. Uczestnik zobowiązany jest poinformować Szkołę o przeniesieniu prawa, o którym mowa w § 6 ust. 5 mailowo lub pisemnie.
  9. Umowa przenosząca prawa i obowiązki zawierana jest w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

 

§ 7 Prawa i obowiązki Uczestnika

 

  1. Uczestnik ma prawo do:
    • udziału w Kursie,
    • uzyskiwania informacji dotyczących jego postępów w nauce,
    • rezygnacji z Kursu,
    • zgłaszania swoich uwag dotyczących jakości świadczonych usług.
  2. Uczestnik ma obowiązek:
    • brania udziału w okresowych testach kompetencji, sprawdzających wiedzę, 2) brania udziału w quizach, testach i zadaniach z zakresu bieżącego materiału.
  3. Uczestnik ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone Szkole, w szczególności za zniszczenie mienia.
  4. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za szkody i ich następstwa wyrządzone osobom trzecim na terenie siedziby Szkoły oraz sal, w których prowadzone są Zajęcia.

 

§ 8 Prawa i obowiązki Szkoły

 

  1. Szkoła zapewnia Uczestnikom dostęp do usług edukacyjnych w postaci Kursów prowadzonych w grupach 4-6 osobowych lub indywidualnych.
  2. W przypadku, gdy w trakcie trwania Kursu grupowego nastąpi zmiana ilości osób w grupie, niestanowiąca winy Szkoły, Szkoła zastrzega sobie prawo do podwyższenia Opłaty za Kurs dla pozostałych Uczestników Kursu.
  3. Podwyższenie Opłaty, o którym mowa w § 8 ust. 2 nie może być wyższa niż 20% ceny początkowej Kursu.
  4. Szkoła ma obowiązek poinformować Uczestników o dokładnej liczbie Zajęć oraz zobowiązuje się prowadzić rzetelny wykaz przeprowadzonych Zajęć wraz z listami obecności Uczestników.
  5. Na życzenie Uczestnika istnieje możliwość wystawienia rachunku dla podmiotów zwolnionych z VAT zgodnie z dokonaną wpłatą.
  6. W przypadku odwołania Zajęć przez Tutora, Szkoła ma obowiązek zapewnienia zastępstwa lub ustalenia innego terminu Zajęć w porozumieniu z Uczestnikami Kursu.
  7. W wyjątkowych przypadkach Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania Zajęć w trybie natychmiastowym oraz ich realizacji w innym, ustalonym z Uczestnikami, terminie.
  8. Szkoła zapewnia Uczestnikom Kursów dodatkowe bezpłatne materiały kursowe oraz testy kompetencji.
  9. Szkoła ma prawo odmówić Uczestnikowi udziału w Zajęciach lub zawiesić możliwość uczestnictwa w Kursie w przypadku rażącego łamania Regulaminu, w szczególności w sytuacji zalegania z płatnościami.
  10. Szkoła ustala harmonogram Kursu.
  11. Zmiana harmonogramu Zajęć następuje po uprzednim ustaleniu tej kwestii z Tutorem i pozostałymi Uczestnikami Kursu.
  12. Szkoła nie ma obowiązku zmiany harmonogramu Zajęć ze względu na indywidualną prośbę Uczestnika.
  13. Szkoła jest właścicielem autorskich praw majątkowych wszystkich utworów, w tym zdjęć z Zajęć, tworzonych w ramach jej działalności.
  14. Szkoła ponosi odpowiedzialność wobec Uczestników na zasadach ogólnych wynikających z obowiązujących przepisów.
  15. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności wobec Uczestników za skutki zdarzeń niezawinionych przez Szkołę.
  16. Odpowiedzialność za bezpieczeństwa w drodze na Zajęcia i w drodze powrotnej oraz podczas oczekiwania na Zajęcia ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni.
  17. Szkoła nie ubezpiecza Uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków.
  18. Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany Tutora w trakcie Kursu z ważnych powodów organizacyjnych.

 

§ 9 Zasady bezpieczeństwa

 

  1. W trakcie Zajęć w sali przebywać mogą jedynie Uczestnicy oraz upoważniony personel Szkoły, w szczególności Tutorzy oraz personel administracyjny.
  2. Na terenie Szkoły obowiązuje całkowity zakaz jedzenia, palenia oraz spożywania alkoholu oraz innych substancji niedozwolonych lub o podobnym działaniu.
  3. Spożywanie posiłków dozwolone jest jedynie w czasie i miejscu, w którym odbywają się uroczystości organizowane przez Szkołę.
  4. Zabronione jest korzystanie z usług Szkoły osobą będącym pod wpływem alkoholu, środków uspokajających lub innych środków odurzających.
  5. Niedozwolone jest wprowadzanie na teren szkoły: 1) pojazdów jednośladowych, 2) zwierząt.
  6. Tutor może nie zezwolić na udział w Zajęciach lub wykluczyć z trwających zajęć osoby, które:
    • podejrzewa o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
    • swoim stanem zdrowia zagrażają zdrowiu innych Uczestników, 3) naruszają Regulamin.
  7. Podczas korzystania z usług Szkoły Uczestnik zobowiązuje się do zachowania czystości oraz stosowania się do zwyczajowo przyjętych norm zachowania.
  8. Uczestnik może zostać wykluczony z Zajęć również w przypadku:
    • utrudniania lub uniemożliwiania prowadzenia Zajęć,
    • ubliżania innym Uczestnikom lub pracownikom Szkoły,
    • używania gróźb wobec innych Uczestników lub pracowników Szkoły, 4) używania słów powszechnie uważanych za obraźliwe, 5) uwłaczania godności innej osoby.
  9. Wszystkie osoby znajdujące się w pomieszczeniach Szkoły zobowiązuje się do stosowania przepisów przeciwpożarowych oraz instrukcji używania poszczególnych pomieszczeń.

 

§ 10 Reklamacje

 

  1. Uczestnikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej.
  2. Szkoła rozpatrzy reklamację do 30 dni od dnia jej złożenia.
  3. Szkoła pisemnie poinformuje Uczestnika o wyniku rozpatrzenia reklamacji.

 

§ 11 Przetwarzanie danych osobowych

 

  1. Zapisanie się do Szkoły jest równoznaczne z udostępnieniem danych osobowych w postaci:
    • imienia i nazwiska,
    • numeru telefonu, 3) adresu e-mail,

4) adresu zamieszkania.

  1. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Administratorem danych osobowych Uczestników i Kandydatów jest Szkoła.
  3. Każdemu podmiotowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich zmiany lub usunięcia.
  4. Każde żądanie powinno zostać zgłoszone na adres e-mail Szkoły lub złożone w formie pisemnej w siedzibie Szkoły.

 

§ 12 Postanowienia końcowe

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawy Kodeks cywilny.
  2. Szkoła ma prawo dokonywać zmian treści Regulaminu.
  3. O wprowadzonych zmianach Szkoła poinformuje Uczestników drogą mailową lub pisemnie.
  4. Uczestnicy mają prawo w ciągu 14 dni zrezygnować z Kursu na zasadach znanych z poprzedniego Regulaminu albo przesłać Szkole pisemnie lub mailem oświadczenie o akceptacji treści nowego Regulaminu.
  5. Niezłożenie rezygnacji z Kursu oraz brak jakiegokolwiek oświadczenia w zakresie akceptacji zmian Regulaminu oznacza jego akceptację.
  6. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest w siedzibie Szkoły oraz na jej stronie internetowej.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2023 roku.